Дослідження деталей транспортних засобів

Загальна інформація

Головними завданнями є встановлення несправностей транспортного засобу, які загрожували безпеці дорожнього руху, причин їх утворення та часу виникнення, а саме: до ДТП, унаслідок неї або після неї.

До фундаментальних задач, які ставляться перед судовим експертом, відноситься:

  • визначення та розрізнення пошкоджень об`єктів, отриманих у процесі ДТП, від тих, які були утворенні задовго або безпосередньо перед ДТП;
  • визначення, з якого матеріалу виготовлена деталь, причину утворення пошкоджень (заводський брак, механічні пошкодження, ремонтні роботи, втомленість металу, корозійні процеси та ін.);
  • кінематичну схему з`єднання деталі чи вузла з іншими конструктивними елементами транспортного засобу та їх функціональне призначення;
  • як виявлене пошкодження могло вплинути на розвиток аварійної ситуації.

До основних об`єктів дослідження відносяться пошкодженні деталі та вузли ходової частини транспортного засобу, гальмової системи, системи рульового керування, а також світлові прилади транспортних засобів на предмет їх роботи в момент ДТП:

Ходова частина: всі види важелів, стійки амортизаторів, маточини коліс та їх підшипники, стабілізатори та стійки стабілізаторів, сайлентблоки, кріплення деталей ходової частини, колеса в зборі з диском та шиною, та ін.

Гальмова система: гальмові диски, колодки, супорти, гальмові шланги, гальмові циліндри та ін.

Система рульового керування: рульова колонка, рульовий механізм, рульова тяга, рульові наконечники в зборі з шаровими пальцями, система гідропідсилювача та ін.

Запитання для призначення

  • унаслідок чого сталося руйнування деталі чи вузла транспортного засобу (унаслідок удару, зношеності, втомленості чи старіння металу)?
  • коли відносно моменту ДТП сталося руйнування досліджуваної деталі чи вузла ТЗ, а саме: до ДТП, під час ДТП або після?
  • якщо пошкодження деталі мають місце, то чи мають вони прихований характер?
  • чи мав водій або відповідальна за ТЗ особа змогу виявити пошкодження деталі чи вузла ТЗ?
  • чи перебувала під напругою (випромінювала світло) електрична лампа ТЗ у момент ударного навантаження?
  • яка причина і механізм руйнування колісного диска автомобіля «…..»?
  • унаслідок чого сталася розгерметизація шини колеса ТЗ?
  • коли відносно моменту ДТП виникли пошкодження шини колеса?
  • унаслідок чого сталися пошкодження та розгерметизація гальмового шлангу ТЗ?

Порядок призначення

  • Надати до канцелярії НДЕКЦ письмову заяву (або постанову (ухвалу) суду в цивільних та господарських справах) від фізичної або юридичної особи із зазначенням їх прізвища, імені, по батькові
    (найменування), місця реєстрації/проживання (місцезнаходження) та виду послуги. При необхідності звернутися до НДЕКЦ за консультацією;
  • Отримати рахунок для сплати, відповідно до складності експертизи (дослідження);
  • Здійснити оплату будь-яким зручним шляхом;
  • Підтвердити оплату надавши квитанцію (підтвердженням оплати послуг є платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) з відміткою банку, відділення поштового зв’язку або коду проведеної операції);

Оплата

Оплата наданих послуг здійснюється шляхом перерахування замовником коштів через банки, відділення поштового зв’язку, програмно-технічні комплекси самообслуговування або через електронний платіжний засіб у безготівковій формі.

Підтвердженням оплати послуг є платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) з відміткою банку, відділення поштового зв’язку або коду проведеної операції.

Контакти

54003, м. Миколаїв, Україна

вул. 1 Воєнна, 2-А

тел.: (0512) 53-11-88

E-mail: nikolaev@dndekc.mvs.gov.ua

Поширені запитання